Fel och reklamationer

På den här fliken finns information om hur du som medlem i Brf Lyra i Lund kan felanmäla brister i din lägenhet eller våra gemensamma utrymmen till rätt mottagare. Bläddra i flikarna i vänstermenyn för att hitta information om hur du felanmäler olika typer av problem. 

En felanmälan görs på olika sätt beroende på om felet är akut eller inte, vad felet avser samt hur lång tid efter inflyttning felet inträffar.

Innan du anmäler fel
Innan du anmäler ett fel ber vi dig först att: 

  • Läsa igenom eventuell bruksanvisning och gå igenom Drift- och skötselanvisningen för att säkerställa att felet inte uppkommit på grund av bristande skötsel och underhåll.
  • Läs igenom svar på vanliga frågor och se de korta instruktionsfilmerna som visar hur du utför det löpande underhållet av din bostad. Vi visar tex hur du rengör golvbrunn och vattenlås och mäter din innertemperatur korrekt.

Om du efter att gått igenom dessa punkter fortfarande anser att problemet är ett garantifel ska du göra en felanmälan till JM. Vi uppskattar om du ger oss en detaljerad beskrivning av felet och om möjligt kompletterar med foton. Det kan göra handläggningstiden av din felanmälan kortare.

När du anmält ett fel
När du anmält ett fel tar JM ställning till om felet omfattas av garantin. Du får information via e-post om hur ditt fel kommer att hanteras. Om vi bedömer att felet behöver undersökas på plats, av JM eller en av våra underentreprenörer, tar vi kontakt med dig.

Om du har frågor om ett fel du redan anmält till JM ber vi dig att inte göra en ny felanmälan utan kontakta Kundservice.